پیشینه‌ی وب اپلیکیشن‌های
نوشته شده توسط : عباسی

 طراحی اپلیکیشن پباده سازی نرم افزار وب نرم افزار‌های پیش رونده گسترش‌ی وب نرم افزار‌ها جدیدا اتفاق نیفتاده . در واقع از سال ۲۰۰۵ توسعه و گسترش دهندگان سعی کردند به جای توسعه‌ی برگه های ثابت به پباده سازی ورقه های پویا به یاری ابزار زیر سرور (PHP یا ASP .NET) یا این که سمت کلاینت (مثل Ajax) بپردازند و تارنما‌ها را به طور بی نقص ریسپانسیو یا پاسخگو تولید کنند .

پباده سازی نرم افزار

علی رغم تلاش‌های بی‌شمار اما به هر ترتیب در ابتدا دقت طولانی تر مخاطبین معطوف به نرم افزار‌های ساکن بود . نرم افزار‌های Native می‌توانستند دسترسی بهتری به منابع تلفن همراه داشته باشند و این موضوع در نهایت باعث بدین می شد که سرعت این گونه نرم افزار‌ها بیش تر باشد، به همین عامل کاربران اعتنا بیشتری به اپلیکیشن‌های مستقر داشتند .

ولی با گذشت برهه زمانی هنگامی و با باصرفه‌سازی‌های صورت گرفته روی ابزار‌هایی مثل HTML5، CSS3 و جاوا اسکریپت و همچنین کارکشته‌تر شدن مرورگر‌ها و ورود پردازنده‌هایی مانند A10 اپل و اسنپدراگون 820 نرم افزار‌های هیبریدی برنده شدند در برخی از قضیه‌ها عملکردی به مراتب بهتر از اپلیکیشن‌های مستقر داشته باشند .

در سال ۲۰۱۵ «فرانس بریمن» و یکی مهندسین ارشد مرورگر گوگل کروم «الکس راسل» برای او‌لین توشه از واژه و کلمه‌ی Progressive Web Apps به کارگیری کردند . آن‌ها قصد داشتند اپلیکیشنی را تعریف و تمجید نمایند که می‌توانند از خصوصیت‌های جدید تکنولوژی مدرن مرورگر‌ها به کارگیری نمایند و همانند یک نرم افزار کاربرد‌های خود را در چنگ یوزرها قرار دهند .

ضروری به عنوان کردن می باشد که نرم افزار‌های هیبریدی تفاوت قابل توجهی با PWA ها دارا‌هستند . نرم افزار‌های هیبریدی در واقع وب نرم افزار‌هایی می‌باشند که بوسیله توسعه دهندگان صرفا یک توشه طراحی و برنامه نویسی میگردند . عموما برای این عمل از ابزار‌ها و فریمورک‌های جاوا اسکریپت یا این که پایتون به کارگیری می گردد . دسترسی به‌این سیرتکامل نرم افزار‌ها از روش مغازه‌های اینترنتی نظیر Appstore و گوگل پلی اتفاق خواهد افتاد .

این در حالی است که اپلیکیشن‌های پیش رونده را به راحتی و با به کارگیری از یک URL می‌توان در مشت داشت . از طرفی نرم افزار‌های پیش رونده بعد از این‌که یک بار بوسیله شما مشاهده شوند، بدون نیاز به وب مجددا اکران داده خواهند شد .





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: